Kennismaken met Frank Steggink: ‘TX is een veelomvattend keurmerk. Dat is een knappe prestatie’

31-10-2024 | Sinds 1 oktober 2024 is Frank Steggink (50) aan de slag als manager van TX-Keur. Frank heeft de nodige ervaring met verenigingen en stichtingen en met het beheren van keurmerken en kwaliteitsregelingen.

“Ik ben ooit in het wereld van keurmerken en brancheorganisaties terecht gekomen via FME, de ondernemersorganisatie voor de technologische industrie. Ik zat daar in de energiehoek. Via de wereld van cv ketels, verwarming, warmwaterkoeling kwam ik met keurmerken in aanraking.”

“Behalve voor TX-Keur werk ik ook voor SITO, een werkgeversvereniging voor bedrijven uit de industriële reiniging, conservering en asbestsanering. Daar wordt gewerkt aan het verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van de branche en het zorgen voor duurzame inzetbaarheid van werknemers. Kennis en ervaring die bij TX-Keur prima van pas komen.’

Wat is je eerste indruk van TX Keur?
“Er zitten zoveel facetten aan een keurmerk. Voor alles betekent het natuurlijk een kwaliteitsgarantie. Maar ook voor de bekendheid van je product, de saamhorigheid met vakgenoten of de toegevoegde waarde voor je bedrijfsvoering is een keurmerk een waardevolle tool.”

“Bij TX zie je dat het keurmerk behoorlijk veel eisen heeft. Dus kwaliteit kun je daar absoluut mee waarborgen. Dat gaat bij TX een stuk verder dan alleen zeggen dat het zo is. Hoe ziet het voertuig eruit, hoe ga ik om met de klant, hoe houd ik chauffeurs up to date en wat zijn mijn verantwoordelijkheden richting mijn personeel? Iedereen krijgt het ook écht voor elkaar. TX is een veelomvattend keurmerk. Dat is een knappe prestatie.”

“Ook als het een keer niet goed gaat is het allemaal goed geregeld. Wanneer je kwaliteit neer kan zetten richting álle betrokken partijen in de taxiwereld, dan heb je echt een sterk verhaal.”

Wat wil je voor keurmerkhouders gaan doen?
“Zoals ik al zei, de organisatie staat als een huis. Er is veel geautomatiseerd, processen zijn geoptimaliseerd. Het is tijd voor een nieuwe fase. Een van de dingen die ik zou willen doen is de commerciële meerwaarde van het keurmerk verder vergroten. Klanten en opdrachtgevers moeten denken: ik moet echt een TX-taxi hebben. Dan gaat het keurmerk de certificaathouder nog meer business opleveren.”

Laatste nieuws in je inbox?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je nog vragen?